Ubezpieczenie zdrowotne w Niemczech

Pamiętajmy, że ubezpieczenie zdrowotne to często spory wydatek, który stanowi istotną pozycję w budżecie rodziny. Oprócz kosztu, warto jednak zwrócić uwagę na inne aspekty ubezpieczeń – co dostajemy w zamian? Jakie będą koszty ewentualnego leczenia? Co nie jest refundowane?

Ubezpieczenia to materia zawiła i skomplikowana, dlatego odpowiemy na wszelkie pytania o to, jakie ubezpieczenie wybrać, jak znaleźć dobrą i niedrogą ofertę oraz na co zwracać uwagę. Nasza oferta oraz porady w języku polskim i niemieckim są całkowicie bezpłatne. Oto częste pytania:


Co się stanie, jeśli mieszkający w Niemczech polski obywatel nie dopełnił formalności (NFZ, europejski druk poświadczający prawo do leczenia) a zachorował. Czy szpital przyjmie go? Czy będzie musiał za to płacić? Naturalnie zostanie przyjęty, bo każdy człowiek zasługuje na pomoc. Musimy jednak pamiętać, że gdy nie posiadamy ubezpieczenia na terenie Niemiec, to ani państwo, ani ubezpieczyciel nam tego nie sfinansują. Będziemy musieli sami ponieść 100% kosztów leczenia.


Co się stanie, jeśli zignorujemy przepisy i się nie ubezpieczymy? Grożą nam jakieś sankcje? Kary finansowe? Ignorując prawo, jesteśmy zobowiązani zapłacić wszystkie składki od dnia zamieszkania na terenie Niemiec. Takie niedopatrzenia potrafią sięgać kosztów nawet 10.000€, dlatego im szybciej zajmiemy się formalnościami, tym lepiej. Jeśli nie jesteśmy pewni, czy jesteśmy zobowiązani do płacenia owych składek, proponujemy skontaktować się naszym z agentem ubezpieczeniowym i poprosić o poradę. Osoby pracujące w Polsce nie mają takiego obowiązku. Muszą one jednak przedstawić, że są ubezpieczone w NFZ.

2 Kommentare:

  1. Ja również u nas w kraju jestem dodatkowo ubezpieczona i dla mnie nie jest to nic dziwnego. Po prostu wybrałam odpowiednie dla mnie towarzystwo ubezpieczeniowe https://kioskpolis.pl/towarzystwa-ubezpieczeniowe/ i dzięki temu mam zabezpieczoną przyszłość moją jaki i całej mojej rodziny.

    AntwortenLöschen
  2. Nie miałem okazji nigdy być w Niemczech tak długo, aby musiał potrzebować dodatkowych ubezpieczeń. Dla mnie bardzo ważnym faktem teraz jest to co przeczytałem w https://cuk.pl/porady/czy-warto-ubezpieczyc-mieszkanie-pod-wynajem czyli czy ubezpieczenie mieszkania pod wynajem jest ważne.

    AntwortenLöschen